دقایقی پیش تیم ابوذر کنگان در ادامه روند نزولی خود این بار در کنگان و در مقابل تیم تربیت بندر عباس با نتیجه 2-1 بازی را واگذار کردتا دیگر امیدی برای صعود به دسته دوم باشگاه های کشور نداشته باشد.تک گل تیم ابوذر بندرکنگان را علی نوری کاپیتان این تیم با حرکتی دیدنی وارد دروازه کرد..عصر امروز و از ساعت 16 بازی دو تیم در حضور بیش از 4 هزار هوادار کنگانی که پس از دو هفته محرومیت از حضور در ورزشگاه در گرمای طاقت فرسای شهر به یاری تیم شهر خود آمده بودند برگزار شد .ولی این بار هم مردم با ناراحتی تمام ورزشگاه را ترک کردند و برای اولین با رپس از 9 بازی که این تیم در بندر کنگان برگزار کرده بود شکست تیم ابوذر را در خانه دیدند. نکته تاسف بار درباره ابوذر ضعف آشکار این تیم نسبت به بازی های دور قبل داشت .ابوذر کنگان که با امید فراوان و با شایستگی پا به این مرحله گذاشته بود با مشکلات مالی فراوانی مواجه است تا جاییکه 2 فوروارد گلزن این تیم نیز هفته ها است که به دلیل پرداخت نشده مطالبات مالیشان باشگاه را ترک کرده اندوسایر بازیکنان هم فقط یه عشق شهرشان بازی می کنند وهیچ پولی دریافت نکرده اند.در حاشیه: پس از شکست تیم ابوذر فریادهای اعتراض تماشاگران به دلیل مشکلات مالی تیم بلند شد و آن ها به شدت از مسئولین پارس جنوبی که تیم را از نظر مالی حمایت نمی کنند انتقاد کردند, و همچنین از مدیر عامل باشگاه خواستند که تیم را تحویل داده و استعفا نماید .لازم به ذکر است که تیم ابوذر کنگان در مسابقات play off صعود به لیگ دسته دو باشگاه های کشورتا اینجای کار از هفت بازی خود صاحب 5 شکست و تنها دو تساوی شده است(4 شکست در خارج خانه بوده است).در ادامه تصاویری از بازی امروز گرفته شده که در صورتی که کیفیت مطلوبی ندارد عذر خواهی مرا بذیرید



مشکل
ابوذر کنگان
ابوذرکنگان
صالحی می گوید
وی افزود: یکی از نشریات تیتر زده است که "خداحافظ قیصر". خدمت قیصر در سنگر مجلس محدود نمیشود، بلکه هر کجا که باشد سرباز نظام است. به تخریب کنندگانم سلام میکنم و هیچگاه از آنان شکایتی نخواهم کرد، حتی از سایت بُنا که نوشه بود: "قیصر بستنی عروسکی میدهد".
قیصر صالحی گفت: در دور اول انتخابات فرماندار دیر صبح با بنده تماس گرفت و گفت: آقای صالحی من رفتم خوابیدم به حساب اینکه شما رای آوردید، حال نمیدانم که چه شده است؟! متأسفانه مدیران برگزاری انتخابات تمامی تخلفات انتخاباتی رقیب را نادیده گرفتند، این در حالیست که اجازه ندادند که من قدرت تبلیغاتیام را نشان دهم.
وی ادامه داد: کسانی که دایهی پیروی از خط امام را دارند نبایستی در انتخابات دخالت میکردند، اما دیده شد عاشقانه این کار را انجام دادند تا مرا تحت فشار قرار دهند.
وی تصریح کرد: به اتفاق سید ابوالحسن حسینی بوشهری - برادر مدیر حوزه علمیه قم در اتومبیل شخصیام نشسته بودیم که فرمانده سپاه دیر طی تماسی تلفنی ایشان را تحت فشار قرار داد که چرا به سود صالحی سخنرانی میکنی؟
قیصر صالحی در پایان خاطر نشان کرد: هم اکنون چند پست جدید به بنده پیشنهاد شده است که در حال بررسی آنها هستم تا بتوانم تمام و کمال در خدمت مردم باشم.
قطعی آب
قطعی آب
کنگان از منظری دیگر
شهرستان کنگان در جنوب غربی ایران قرار دارد که از جنوب به استان هرمزگان و از شمال به شهرستان دیر و از شرق به شهرستان جم ختم می شود .
جمعیت: طبق آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 85شهرستان کنگان بیش از 95000 نفر جمعیت دارد .
بخش:شهرستان کنگان از دو بخش مرکزی و عسلویه تشکیل شده است.
تعداد شهر: شهرستان کنگان دارای 5 شهر به نام های کنگان –بنک – بندر طاهری (سیراف)عسلویه و نخل تقی است.
لهجه : بیشتر مردم کنگان به زبان فارسی محلی صحبت می کنند و تعدادی نیز به زبان عربی بومی صحبت می کنند .
مذهب: 95 درصد مردم کنگان شیعه هستند و 5درصد بقیه اهل تسنن که اکثرا در بخش عسلویه زندگی می کنند.
کنگان در سالهای اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته و در وافع رشد این شهرستان از زمان آغاز به کار کردن فازهای مختلف گازی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه سرعت بیشتری گرفت .
صنایع: 1-میدان گازی پارس جنوبی
2-سایت یک عسلویه
3-سایت 2 کنگان که بزرگی آن تقریبا 2 برابر فاز های گازی عسلویه می باشد که تعداد 10 فاز را در بر میگیرد که محدوده ان 15 کیلومتری بندر کنگان است.
4-کارخانه سیمان 6000 تنی کنگان که امسال آغاز به کار میکند و محصولات آن از سال گذشته به کشور های حوزه خلیج فارس پیش فروش شده است.مردم کنگان بیشتر یه شغل های تجارت صیادی و شغل های اداری مشغول هستند که البته در سال های اخیر پس از راه افتادن میادین گازی پارس جنوبی در این منطقه نیز اشتغال دارند.
بندر کنگان با داشتن آزمایشگاه کنترل کیفیت کالا و استاندارد در گمرگ کنگان پس از بندر بوشهر دومین بندری است که این امکان را دارد که از کیفیت اجناس در گمرک اطمینان حاصل نموده و در صورت تایید نکردن اجناس را به اسکله برگرداند.(البته بندر گناوه نیز به تازگی این امکان را پیدا کرده است)
میزان بیکاری: طبق آخرین سرشماری عمومی در سال 85 شهرستان کنگان با داشتن کمتر از 2 درصد بیکاری , کمترین میزان بیکاری در استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.
امکانات بهداشتی:
بندر کنگان دارای یک بیمارستان 96 تختخوابی است و 4 درمانگاه نیز دارد.
کنگان
coming soon
ابوذر کنگان
بی صدا فریاد کنید
امروز صالحی در انتخابات پیروز نشد ولی چندان مهم نیست مهم چیزهای دیگر است . امروز صالحی در انتخابات شکست خورد اما خود او بهتر می داند که باید شکست می خورد زیرا هیچ کس را نداشت . این را وقتی فهمیدم که دیروز با چشمان خود دیدم که تمام آژانس های شهر را دربست گرفته بودند و پیر و جوان را به پای صندوق های رای میبردند تا به دیگری رای دهند . این را وقتی فهمیدم که پیرمرد عصا به دستی را دیدم که در حال حرکت به سمت مسجد بود و وقتی از او پرسیدم که به چه کسی رای میدهی ؟ جواب او به من فهماند که او چرا پیاده به سمت محل رای گیری میرود. تنهایی قیصر را وقتی فهمیدم که ماموران نیروی انتظامی را می دیدم که در حال تبریک گفتن به همدیگر بودند.امیدوارم دیری ها مرا ببخشند ولی تنهایی قیصر را وقتی دیدم که هنگامی قیصر به آن ها نیاز داشت اورا تنها گذاشتند.امیوارم دیری ها مرا ببخشند ولی تنهایی قیصر را وقتی دیدم که دیری ها تمام خدمت قیصر را فراموش کردند و به دیگری رای دادند . نمی دانم که چگونه و به چه شکل آن شخص برنده انتخابات شد ولی امیدوارم 4 سال دیگر که احمدی نژاد(اگر باشد) به دیر آمد دیریها جلالیان را مانند صالحی به باد فحش نگیرند .امیدوارم 4 سال دیگر این قدر آزادی در جامعه باشد که فریاد اعتراض آنان به رییس جمهور برسد.امیوارم 4 سال دیگر از اینکه آن نماینده نماینده شهرمان باشد شرمسار نباشیم.
دیری ها و کنگانی ها آسوده بخوابید که دیگر وقت بیدار شدن نیست .آسوده بخوابید تا جمی ها بیدار باشند.
امروز روز شادی جمی ها است .جمی ها شاد باشید.
نتایج انتخابات
| نام شهرستان | صالحی | جلالیان |
| کنگان | ۱۶۶۴۰ | ۶۵۷۳ |
| دیر | ۴۸۶۱ | ۱۰۵۱۳ |
| جم | ۲۴۴۱ | ۱۰۰۳۴ |
| جمع کل | ۲۳۹۴۲ | ۲۷۱۲۰ |
هجمه علیه صالحی
مسئول محترم خبرگزاری بنا آیا فکر می کنید به هر روشی می توان فردی را تخریب کرد؟ آیا به آخرت و قیامت هم فکر کرده اید؟ آیا می دانید که آقای جلالیان چگونه رای جمع می کند یا فقط شیوه های آقای صالحی را میدانید ؟ آیا این نامه را خودتان ننوشته اید و سعی در کتمان کردن آن میکنید ؟این چه هجمه ای است که از ابتدای تبلیغات با خبرهای پوچ به صالحی وارد آورده اید آیا به آن دنیا نیز می اندیشید .؟نویسنده ی محترم شرف داشته باش و نام نویسنده نامه را ذکر کن تا ما هم با شما هم عقیده شویم .آیا می دانی که جلالیان چگونه اقدام به جمع آوری رای میکند ؟ آیا میدانی که ایشان سید اهل بیتی را از یکی از شهرهای استان به کنگان اورده و از طریق ایشان اقدام به جمع آوری رای میکند؟آیا میدانی که ایشان با سر کتاب باز کردن و خبر دادن از آینده مردم را به سمت خود می کشاند و از آنها می خواهد که به جلالیان رای دهند ؟من خود شخصا در جلسه ای که در دفتر ایشان برگزار شده بود حضور داشتم و ایشان (سید اهل بیت) اعلام کردند که مردم کنگان چقدر نفهم هستند که به صالحی (نفهمتر از خودشان رای میدهند)آیا فکرنمی کنید که اگر چنین کسی که هیچ گونه احترامی برای آزادی عقیده قائل نیست اگر فردا همفکرانش به مسند امور تکیه زنند دوران رضا خان تکرار شود؟ آیا به کسانی که عقیده خود را بیان می کنند نفهم میگویند ؟نویسنده محترم آیا میدانی که انتخابات در حوزه ی کنگان از اولین حوزه هایی بود که سلامتش توسط شورای محترم نگهبان تایید شد ؟ آیا اگر تخلفی در آن ردوبدل شده بود مسئولان محترم شورای نگهبان از باطل اعلام کردن آن ابایی داشتند؟
نویسنده آن نامه شرف داشته باش.
صالحی آمد
صالحی آمد. مردی از تبار جنوب .مردی از بیدخون کنگان مردی از یک روستای دور افتاده . مردی از کنگان . مردی که تا همین 4 سال پیش و قبل از اینکه نماینده شود همین جا بود . در همین جا زندگی کرد تمام سختی های زندگی در جنوب را با تمام وجود چشید .تش باد جنوب را خورد .او روزهایی را دید که مردم هفته ها آب نداشتند او نیز خوابیدن در گرمای 40 درجه و روزهای بدون برق تابستان را تحمل کرد .
او به مجلس رفت ولی هیچ گاه تش باد جنوب را فراموش نکرد . او به مجلس رفت ولی سعی نکرد که لهجه ی خود رابه فراموشی بسپارد . او به مجلس رفت و گاهی در رستوران های بزرگ تهران هم شام خورد ولی هرگز حاضر نشد که شام خوردن در بهترین رستوران ها را بر سر بعضی از مردم که سر سفره هاشان چیزی پیدا نمی شود بکوبد او نیز به مسافرت خارج از کشور رفت ولی هرگز مانند دوست دیگرش حاضر نشد داغ دل مردمی را تازه کند که هنوز بعضی از آنان 10 کیلومتری شهرشان را نیز ندیده اند .
او حتی حاضر نشد که مانند اکثر نمایندگان مجلس از خانه های سازمانی و اسکورت استفاده کند تا مبادا آن کسی که از کنگان و دیر وجم به دیدن او می آیند دچار رنجش خاطر شوند و نگهبانان و اسکورتان و مسایل امنیتی دیگر مانع دیدار آنها با صالحی شود.او حتی خانه ی خود را هم در اختیار بیماران گذاشت و تخت خواب هایی را که برای فرزندان خود خریده بود را در اختیار کودکان بیماری گذاشت که برای شیمی درمانی به آنجا آمده بودند.
این حرف مرا آن بیماران دیری تصدیق کنند که صالحی تمام مخارج بیمارستان و اقامت و خرج عمل های انان را در تهران داد یا خیر؟
صالحی این بار آمده است تا او از مردم درخواست یاری کند .او حالا کمی باتجربه تر شده و می تواند مانند آنچه که در دور اول برای مردم محروم ایران کرد (اختصاص 2درصد بودجه نفت به مناطق محروم)
بار دیگر به کمک مردم بیاید . حالا که او به شما نیاز دارد اورا تنها نگذارید تا مبادا فردی به مجلس برود که مشکلات شما را نمی داند که آنگاه پشیمانی دیگر سودی ندارد.
درد دلی با گوش های شنوا
امروز می خواهم از شهرم بنویسم .امروز دیگر خبری برای نوشتن ندارم. امروز فقط میخواهم عقده های مردم این شهر را فریاد بزنم .امروز می خواهم با تمام وجود فریاد مظلومیت سر بدهم.
امروز فقط می خواهم کوتاهی هایی که در حق شهرم شده است را فریاد کنم.
روز ها و ماه ها نه بلکه سال ها تا امروز که در حال نوشتن این پست هستم از آمدن پارس جنوبی به شهرم و منطقه ام میگذرد. ولی چه شد ؟همه زیبایی های اینجا را با خاک یکسان کردند و به جای آن لوله های گاز بود که از هر طرف از زمین بیرون می آمد.
اختر ما را از ما گرفتند و با خاک یکسان کردند به امید ایجاد شرکت های پتروشیمی و فازهای متعدد پارس. حرف از آبادانی زدند و گفتند که ما کنگان را اولین شهر مدرن و الکترونیکی ایران می کنیم. ولی در عوض آن باز راه گردشگری میانلو را بستند و ما را و در واقع ملتی را از دیدن سواحل بکر و بسیار زیبای میانلو که هر چه قدر به ذهن خود فشار می آورم نمونه دیگر آن را نه در استان بلکه در ایران نمی شناسم.. محروم کردند.
همه این ها را عوض کردندو وقتی فریاد مردم که خواستار منطقه تفریحی بزرگی بودنددر آمد کلنگ بزرگترین شهر بازی ایران را در شهر کنگان زدند. ولی امروز با گذشت 3 سال از زدن کلنک فقط 10 درصد و شاید هم کمتر از آن پیشرفت داشته است.
می دانم که همه این ها دست مسئولان شهر و استان نیست .همه این ها دست فاضلاب است . آری دست فاضلاب است . وقتی پروژه ای کار نمی کند باید به یاد فاضلاب افتاد به یاد فاضلاب شهر مرکز. آری مرکز!!!!!!!!!
سال ها میگذرد و میلیاردها تومان خرج فاضلاب کرده اند ولی هرگز درست شدنی نیست هر بار که رییس جمهور می آید اعتبار ملی تصویب کردند ولی باز هم فاضلاب حل نشد .کسی نسیت بگوید آقایان مگر مردم این استان مشکلی به غیراز فاضلاب ندارند؟
مگر نمی شد بیمارستان شهر دیر را در همسایگی ما ساخت و بعد به فکر فاضلاب بود؟
مگر نمی شد به فکر آبادانی روستا های محروم استان بود و بعد به فکر فاضلاب افتاد . مگر نمی نوان یک زایشگاه برای دیری ها ساخت تا بچه هایشان را در شهر خودشان به دنیا بیاورند و به شهر های همجوار نیا یند.وبعد به فکر فاضلاب افتاد .؟مگر نمی شود یک ورزشگاه 10/15 هزار نفری برای کنگان ساخت تا هزاران کنگانی برای دیدن بازی های ابوذر کنگان در playoffدسته دو کشور پشت درها نمانند؟ آیا فقط یک بیمارستان 96 تختخوابی در کنگان کفاف 3 شهرستان را می دهد؟
از حق نگذریم مسئولان پارس در حد توان به شهر من (کنگان) کمک کرد ه اند ولی با مسئولان استان چه می شود کرد؟
نمی دانم تا کی باید اعتبارات شهر های دیگر را کم کرد و به اعتبارات مرکز اضافه کرد شایدهم حق با آن ها باشد ما که از این استان نیستیم . مسئولان استان کار های مهمتری دارند .
باید به آنها حق داد . دیر بزرگترین اسکله صیادی را دارد . جم بزرگترین پالایشگاه گاز خاورمیانه را دارد و کنگان قطب اقتصادی کشور و پایتخت گازی کشور است و در راه اصلی و ترانزیتی قرار داردوسایت 2گازی کنگان که 2برابر بزرگتر از سایت قبلی است اینجاست.ولی مرکز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حق دارند باید کاری هم برای مرکز کرد!!!!!!!!!
آیا مسئولان به آن جوان بیچاره ای که در عسلویه زندگی می کند فکر کرده اند؟
او چه تفریحی دارد؟ دلش به چه چیز شهرش خوش است؟
سری به شهرش بزنید . هر آن چه که آنجا کار میشود متعلق به پارس است و آن جوان بدبخت هیچ سهمی از آن ندارد.
امان از این فاضلاب که چه کارها نمی کند!!!!!!!!!